לסקרנים : כמה מרוויח נהג מונית בשנת 2020

אם אי פעם חשבתם לעצמכם כמה מרוויח נהג מונית בישראל אז קודם כל תרשימו להגיד לכם שרובכם טעיתם. יש סטיגמה על נהגי מוניות שכולם נוסעים במוניות עם מותג כמו מרצדס ושיש להם עוד שתי וילות שהם קנו. ראשית כל מי שקנה ומה שיש לו בהצלחה. גם לבעלי מקצוע ועסקים אחרים יש מרצדסים וילות ופנטהוזים. אז בואו תרשו לי להציג לכם את המציאות של נהג מונית בשבת 2020.

הוצאות של נהגי מוניות

כמה מרוויח נהג מונית

הוצאת של נהג מונית שהוא עצמאי (בעל המונית) הם הוצאות לא קטנות. נהגי מוניות הם עסקים לכל דבר והם משלמים מע"מ , מיסים , ביטוח לאומי והפרשות לפנסיה (שזה חובה על פי חוק) מגיעות לאלפי שקלים בחודש בזמן שלשכירים ההורדות הם בדרך נמוכות יותר והמעסיק משלם להם את הפנסיה. לאחר מכן הוצאות הביטוח הם ממש גבוהות ממוצע של ביטוח מקיף וביטוח חובה למונית עולה בסביבות 12 אלף ש"ח לשנה. יש יותר זולים יש יותר יקרים. זה תלוי בסוג הרכבים ובעבר הביטוחי של הנהג. בנוסף יש ביטוח על מונה שעולה 800 ש"ח לשנה. עם הביטוחים אנחנו עבר בהוצאה שנתית של 13 אלף ש"ח לפחות. כמובן שהוצאות הדלק משתנות בין נהג לנהג אבל ממוצע הדלק שהולך לנהג מונית ביום הוא 150 ש"ח אם נחשב את זה עם ממוצע של 25 ימי עבודה אנחנו מגיעים להוצאה חודשית של כמעט 4000 ש"ח. אתם חושבים שלהסיע נוסעים בישראל זה ככה פשוט וכל מי שרוצה יכול? ממש לא. אם לא שמעת את המושג זכות הסעה ציבורית זה בעצם רישיון ההסעה של המונית (המספר שרשום כל הכובע הצהוב של המונית וגם בצדי המונית. עכשיו כמו שאתם התחלתם להבין שגם זה לא בחינם. המדינה מוכרת את המספר הזה (הזכות להסיע) בסכום של כרבע מיליון ש"ח וכמובן שלא כל נהג יכול להרשות לעצמו לקנות את המספר ולכן הוא שוכר את המספר והזכות הזכות בסכום ממוצע של 1800 ש"ח לחודש. שכחתי לציין גם שאת הזכות הציבורית כל אזרח יכול לקנות מכספו ולהשכיר אותה.

הוצאות נהגי מוניות

הוצאות נהגי מונית לא מסתכמות כמובן כאן. טיפולים רציפים של הרכבים תיקונים מכניים, תיקונים חשמליים , החלפת צמיגים כל אלה מסתכמות בממוצע שנתי בסביבות ה15 אלף ש"ח נוספים וזאת כמובן במידה ולא הייתה תאונה רצינות שמורידה את שווי המונית במכירה ומפסידה לנהג ימי עבודה נוספים. וכמובן ההוצאה העיקרית המוניות היא הוצאה על תחנת מוניות. מחיר תחנה משתנה לדרך לתחנה בסביבות ה 600 עד 2000 ש"ח לחודש לתחנות חזקות ממוצע של כ 1000 ש"ח לחודש לתחנה וכמובן רוב הנהגים עובדים עם אפליקציות כמו Gett ( גט קסי לשעבר) ועם YANGO ( יאנגו או אם נח לכם ינגו ) וגם הרבה עובדים עם רקסי ( Raxi ) . הוצאה ממוצעת לנהג מונית שעיסוקו העיקרי הוא נהיגה על המונית הוא כ 2300 ש"ח בחודש לפחות! כמובן שיש הרבה נהגים שעובדים עם מונית שדה התעופה בן גוריון. כמובן אצלנו אתם יכולים לבצע הזמנת מונית לשדה התעופה עם השירות של שלנו של מוניות לנתבג (אם יעזור לכם הינה מחירון מוניות לנתב"ג . ובכל אופן המתנה לקבלת נסיעה בשדה התעופה יכולה לקחת גם שעתיים (ולא נשכח שלא כולם מגיעים עם נוסעים לנתב"ג ככה שזה גם בזבוז זמן נוסף. ובסוף יכולים לקבל נסיעה קרובה כמו ליהוד וקבל 100 ש"ח. השירות העיקרי שמשתמשים בו הנוסעים זה שירות מונית מתל אביב לנתב"ג וגם הרוב מחפשים מונית מתל אביב לנתב"ג . שזאת נסיעה שעולה בסביבות ה150 ש"ח וזה לוקח 30 עד 45 דקות בדרך כלל. וגם הסתכמו שעתיים וחצי של נהג מונית עם 150 ש"ח בלבד. הוצאה נוספת וגדולה היא ירידת הערך של המונית מונית ממוצעת (לא מרצדס) ירידת הערך שלה הוא כ20 אלף ש"ח שנתית ואנחנו נחשב את זה במקום הוצאה של הלוואה לכל חודש קבוע נחשב את ירידת ערך של הנהג בזמן הרכב (כמה הוא מפסיד כל חודש על המחיר הרכב מהסכום שהוא קנה.) וסך אם לא שכחתי משהו אז זה הרוב.

הוצאות נוספות של נהג מוניות

  • רואה חשבון \ יועץ מס 300 ש"ח בממוצע לחודש כולל חודש שנתי. כ 3600 ש"ח בשנה.
  • הוצאות אגרת רישוי טסט שנתי ושטיפה על רכב, מגבים, עצמי ריח, מים לשמשה הקדמית, שטיפות מיוחדות (למשל שיערות של כלבים או אם מישהו הקיא ברכב וכד'. יכולות להגיע בשנה לסכום של 2500 ש"ח.
  • הוצאות של פנקסי חשבוניות, דיו למונה, נייר, כרטיסי ביקור זאת הוצאה נוספת של 600 ש"ח בממוצע לשנה.
  • הוצאה נוספת היא הוצאה על מיתוג המונית והתקנת הכובע הצהוב היא בסביבות ה600 ש"ח פעמי ועוד עלות של איתורן היא בסביבות 2400 ש"ח ונהג מונית מחליף רכבים בממוצע כל שלוש שנים אז כשמחשבים את זה יוצאת כאן הוצאת שנתית נוספת של 1000 ש"ח.
האם כדי להיות נהג מונית

אז לסיכום כמה כסף נשאר וגם האם כדאי להיות נהג מונית?

אז בואו נסכם מה היה לנו כאן ונעשה חישוב שנהג מונית הוא לא רובוט ויש ימים שהוא חולה או הרכב במוסך או שיש חגים ואף אחד לא משתמש כמעט במונית או שהוא נסע לחו"ל ונראה האם כדאי להיות נהג מונית. אז מה היה לנו כאן בהסתכלות על הוצאות שנתיות.

– כל סוגי הביטוחים 13 אלף ש"ח בשנה
– תחנת מוניות או אפליקציה כמעט 28 אלף ש"ח בשנה
– השכרת הזכות הציבורית (כובע צהוב) כמעט 22 אלף ש"ח
– שווי ירידת ערך (במקום הלוואה) אמרו שזה 20 אלף ש"ח.
– הוצאת דלק בהתחשב והנהג עבד 240 יום (כבר אמרתי שנהג מונית לא רובוט ויש חגים ונהגים שלפעמים לא יכולים לעבוד.) אז הוצאת הדלק השנתית היא 36 אלף ש"ח.
– תיקונים וטיפולים שנתיים סיכמנו ב15 אלף ש"ח בתקווה שלא היה נזק ממש רציני לרכב שאינו במסגרת האחריות או לאחר תקופת האחריות. (תקופת האחריות של נהג מונית היא בד"כ עד שנתיים או מאתיים אלף ק"מ.
– וגם ההוצאות הנוספות שציינתי הם בסביבות ה8 אלף ש"ח בחודש אם לא שכחתי משהו.
– כמו כן ביטוח לאומי ופנסיה לא משהו שאפשר לברוח ממנו וזה הוצאה נוספת של 25 ש"ח בערך לשנה. וזה לפנסיה ממש ממוצעת וללא קרן השתלמות כמובן.

 

הכסף לא צומח על העצים

167 אלף ש"ח בשנה עולה להיות נהג מונית אז כמה נהג מונית מרוויח?

אם נהג מונית שאמרו עובד 240 ימים בשנה ובממוצע הוא נוהג כ10 שעות בכל משמרת נהג מונית יכניס בממוצע  שנתי כ 240 אלף ש"ח. בואו נחסר מ 240 את הסכום 167 יוצא שהסכום השעתי של נהג מונית הוא

30.5 ש"ח לשעה

גם זה הסכום שיוצא את הימים והשעות של נהג המונית שעבד 240 ימים. ובמידה והוא עבד יום אחד פחות אז בואו נחשב שאם נהג המונית עבד יום פחות אז כל יום הוא מפסיד 460 ש"ח נוספים שזה בעצם הסכום ההתחלתי על ההוצאות על מונית ביום עם מחשב 167 אלף ש"ח ב365 ימים. אז תעשו לבד את החשבון. אבל בטח אתם אומרים מה עם השחור ומה עם ימי שבת אז אני אגיד לכם אל תשכחו שלא הכללנו את המע"מ והמיסים והסכום השעתי הוא סכום ברוטו. אז אולי אצל רוב הנהגים זה מתקזז עם זה. אז בואו לא נשכח אם נהג מונית יעבוד 12 שעות ביום אז אחד לא ישלם לו שעות נוספות.

אז לסיכום נהגי מוניות באים לעבוד בשכר מינימום ואם הם לא יוצאים לעבוד הם מפסידים כסף על כל דקה שהם לא על ההגה ולא רואים את המשפחה שלהם. הם עובדים בענף כי זה העבודה היחידה שהם מכירים כל חייהם והרבה נהגים עושים זאת לטובת בחירת שעות העבודה ופיצול כדי לקחת את הילדים לגנים או לבית ספר ולהיות איתם קצת בערב אז מפצלים את העבודה וזה היתרון שלה. אז אם בכל זאת החלטתם להיות נהגי מוניות אז צוות מוניות El Taxi יקבל אתכם למשפחה. אז לסיכום כמו שראיתם בתמונה למעלה הכסף לא צומח על העצים.

סגירת תפריט