לסקרנים : כמה מרוויח נהג מונית בשנת 2024

כמה מרוויח נהג מונית

כמה מרוויח נהג מונית? שנת קורונה שנת 2020 הייתה קשה ושנת 2021 לא פחות קשה.

אם אי פעם חשבתם לעצמכם כמה מרוויח נהג מונית בישראל אז קודם כל תרשימו להגיד לכם שרובכם טעיתם.

יש סטיגמה על נהגי מוניות שכולם נוסעים במוניות עם מותג כמו מרצדס ושיש להם עוד שתי וילות שהם קנו.

ראשית כל מי שקנה ומה שיש לו בהצלחה, גם לבעלי מקצוע ועסקים אחרים יש מרצדסים וילות ופנטהוזים.

אז בואו תרשו לי להציג לכם את המציאות של נהג מונית בשנת 2024 האם יש משכורת מפוצצת?

 

הוצאות של נהגי מוניות
הוצאת של נהג מונית שהוא עצמאי (בעל המונית) הם הוצאות לא קטנות.

 

הוצאות של נהג מונית עצמאי 

נהגי מוניות הם עסקים לכל דבר והם משלמים מע”מ , מיסים , ביטוח לאומי והפרשות לפנסיה (שזה חובה על פי חוק) מגיעות לאלפי שקלים
בחודש בזמן שלשכירים ההורדות הם בדרך נמוכות יותר והמעסיק משלם להם את הפנסיה. 

 

כמה עולה ביטוח למונית?

לאחר מכן הוצאות הביטוח הם ממש גבוהות ממוצע של ביטוח מקיף וביטוח חובה למונית עולה בסביבות 12 אלף ש”ח לשנה.

יש יותר זולים יש יותר יקרים. זה תלוי בסוג הרכבים ובעבר הביטוחי של הנהג.

בנוסף יש ביטוח על מונה שעולה 800 ש”ח לשנה.

עם הביטוחים אנחנו עבר בהוצאה שנתית של 13 אלף ש”ח לפחות. 

 

כמה דלק משלם נהג מונית?

כמובן שהוצאות הדלק משתנות בין נהג לנהג אבל ממוצע הדלק שהולך לנהג מונית ביום הוא 150 ש”ח אם נחשב את זה עם ממוצע של 25 ימי עבודה אנחנו מגיעים להוצאה חודשית של כמעט 4000 ש”ח.

 

כמה עולה זכות ציבורית ? (המספר  ירוק של המונית) ומה זה זכות ציבורית למונית?

אתם חושבים שלהסיע נוסעים בישראל זה ככה פשוט וכל מי שרוצה יכול? ממש לא. אם לא שמעת את המושג זכות הסעה ציבורית זה בעצם רישיון ההסעה
של המונית (המספר שרשום כל הכובע הצהוב של המונית וגם בצדי המונית) או אפשר לקרוא לזה מספר ירוק למונית.

עכשיו כמו שאתם התחלתם להבין שגם זה לא בחינם.

המדינה מוכרת את המספר הזה (הזכות להסיע) בסכום של 240,000 ש”ח וכמובן שלא כל נהג יכול להרשות לעצמו לקנות את המספר
ולכן הוא שוכר את המספר והזכות הזכות בסכום ממוצע של 1800 ש”ח לחודש. 

שכחתי לציין גם שאת הזכות הציבורית כל אזרח יכול לקנות מכספו ולהשכיר אותה.

 

כמה עולה לתקן מונית?

הוצאות נהגי מונית לא מסתכמות כמובן כאן. טיפולים רציפים של הרכבים תיקונים מכניים, תיקונים חשמליים ,

החלפת צמיגים כל אלה מסתכמות בממוצע שנתי בסביבות ה15 אלף ש”ח נוספים וזאת כמובן במידה ולא הייתה תאונה רצינות שמורידה
את שווי המונית במכירה ומפסידה לנהג ימי עבודה נוספים. 

כמובן ההוצאה העיקרית המוניות היא הוצאה על תחנת מוניות.

 

כמה עולה גט טקסי ויאנגו בממוצע והאם אולי לעבוד בשדה התעופה?

מחיר תחנה משתנה לדרך לתחנה בסביבות ה 600 עד 2000 ש”ח לחודש לתחנות חזקות ממוצע של כ 1200 ש”ח לחודש לתחנה וכמובן רוב
הנהגים עובדים עם אפליקציות כמו Gett ( גט טקסי לשעבר) ועם YANGO ( יאנגו או אם נח לכם ינגו ) וגם הרבה עובדים עם רקסי ( Raxi ) . 

הוצאה ממוצעת לנהג מונית שעיסוקו העיקרי הוא נהיגה על המונית הוא כ 2300 ש”ח בחודש לפחות!

רבים רוצים לדעת כמה מרוויח נהג מונית בגט טקסי או ביאנגו והתשובה בעצם תלויה בסוג העבודה שאתם מעדיפים.

כמובן שיש הרבה נהגים שעובדים עם מונית שדה התעופה בן גוריון.

בכל אופן המתנה לקבלת נסיעה בשדה התעופה יכולה לקחת גם שעתיים (ולא נשכח שלא כולם מגיעים עם נוסעים לנתב”ג ככה שזה גם בזבוז זמן נוסף. 

בסוף יכולים לקבל נסיעה קרובה כמו ליהוד וקבל 80 ש”ח.

השירות העיקרי שמשתמשים בו הנוסעים זה שירות מונית מתל אביב לנתב”ג וגם הרוב מחפשים מונית מתל אביב לנתב”ג .

למרות שבאזור שלנו אנחנו מקבלים כמובן גם הזמנת מונית מרמת לנתב”ג.

שזאת נסיעה שעולה בסביבות ה150 ש”ח וזה לוקח 30 עד 45 דקות בדרך כלל. 

כך הסתכמו שעתיים וחצי של נהג מונית עם 150 ש”ח בלבד.

 

האם יש ירידת ערך למונית?

הוצאה נוספת וגדולה היא ירידת הערך של המונית מונית ממוצעת (לא מרצדס) ירידת הערך שלה הוא כ20 אלף ש”ח שנתית ואנחנו נחשב את זה במקום הוצאה של הלוואה לכל חודש קבוע נחשב את ירידת ערך של הנהג בזמן הרכב (כמה הוא מפסיד כל חודש על המחיר הרכב מהסכום שהוא קנה.)
וסך אם לא שכחתי משהו אז זה הרוב.

 

 

הוצאות נוספות של נהג מוניות

  • רואה חשבון \ יועץ מס 300 ש”ח בממוצע לחודש כולל חודש שנתי. כ 3600 ש”ח בשנה.
  • הוצאות אגרת רישוי טסט שנתי ושטיפה על רכב, מגבים, עצמי ריח, מים לשמשה הקדמית, שטיפות מיוחדות (למשל שיערות של כלבים או אם מישהו הקיא ברכב וכד’. יכולות להגיע בשנה לסכום של 2500 ש”ח.
  • הוצאות של פנקסי חשבוניות, דיו למונה, נייר, כרטיסי ביקור זאת הוצאה נוספת של 600 ש”ח בממוצע לשנה.
  • הוצאה נוספת היא הוצאה על מיתוג המונית והתקנת הכובע הצהוב היא בסביבות ה600 ש”ח פעמי ועוד עלות של איתורן היא בסביבות 2400 ש”ח ונהג מונית מחליף רכבים בממוצע כל שלוש שנים אז כשמחשבים את זה יוצאת כאן הוצאת שנתית נוספת של 1000 ש”ח.

 

אז לסיכום כמה כסף נשאר וגם האם כדאי להיות נהג מונית?

אז בואו נסכם מה היה לנו כאן ונעשה חישוב שנהג מונית הוא לא רובוט ויש ימים שהוא חולה או הרכב במוסך או שיש חגים ואף אחד לא משתמש כמעט במונית או שהוא נסע לחו”ל ונראה האם כדאי להיות נהג מונית. אז מה היה לנו כאן בהסתכלות על הוצאות שנתיות.

– כל סוגי הביטוחים 13 אלף ש”ח בשנה
– תחנת מוניות או אפליקציה כמעט 28 אלף ש”ח בשנה
– השכרת הזכות הציבורית (כובע צהוב) כמעט 22 אלף ש”ח
– שווי ירידת ערך (במקום הלוואה) אמרו שזה 20 אלף ש”ח.
– הוצאת דלק בהתחשב והנהג עבד 240 יום (כבר אמרתי שנהג מונית לא רובוט ויש חגים ונהגים שלפעמים לא יכולים לעבוד.) אז הוצאת הדלק השנתית היא 36 אלף ש”ח.
– תיקונים וטיפולים שנתיים סיכמנו ב15 אלף ש”ח בתקווה שלא היה נזק ממש רציני לרכב שאינו במסגרת האחריות או לאחר תקופת האחריות. (תקופת האחריות של נהג מונית היא בד”כ עד שנתיים או מאתיים אלף ק”מ.
– וגם ההוצאות הנוספות שציינתי הם בסביבות ה8 אלף ש”ח בחודש אם לא שכחתי משהו.
– כמו כן ביטוח לאומי ופנסיה לא משהו שאפשר לברוח ממנו וזה הוצאה נוספת של 25 ש”ח בערך לשנה. וזה לפנסיה ממש ממוצעת וללא קרן השתלמות כמובן.

167 אלף ש”ח בשנה עולה להיות נהג מונית אז כמה נהג מונית מרוויח?

30.5 ש”ח לשעה

גם זה הסכום שיוצא את הימים והשעות של נהג המונית שעבד 240 ימים.

ובמידה והוא עבד יום אחד פחות אז בואו נחשב שאם נהג המונית עבד יום פחות אז כל יום הוא מפסיד 460 ש”ח נוספים שזה בעצם הסכום ההתחלתי על ההוצאות על מונית ביום עם מחשב 167 אלף ש”ח ב365 ימים.

אז תעשו לבד את החשבון. 

אבל בטח אתם אומרים מה עם השחור ומה עם ימי שבת אז אני אגיד לכם אל תשכחו שלא הכללנו את המע”מ והמיסים והסכום השעתי הוא סכום ברוטו. 

אז אולי אצל רוב הנהגים זה מתקזז עם זה. אז בואו לא נשכח אם נהג מונית יעבוד 12 שעות ביום אז אחד לא ישלם לו שעות נוספות.

אז לסיכום נהגי מוניות באים לעבוד בשכר מינימום ואם הם לא יוצאים לעבוד הם מפסידים כסף על כל דקה שהם לא על ההגה ולא רואים את המשפחה שלהם.

הם עובדים בענף כי זה העבודה היחידה שהם מכירים כל חייהם והרבה נהגים עושים זאת לטובת בחירת שעות העבודה ופיצול כדי לקחת את הילדים לגנים או לבית ספר ולהיות איתם קצת בערב אז מפצלים את העבודה וזה היתרון שלה.

אז אם בכל זאת החלטתם להיות נהגי מוניות אז צוות מוניות El Taxi יקבל אתכם למשפחה.

אז לסיכום הכסף לא צומח על העצים.

משכורת של נהג מונית או שכר של נהג מונית בסופו של דבר גם בנהג בנחישות וביכולת שלו לעבוד וגם בתקופות קשות ושעות מסויימות שהעבודה קשה אף יותר.

תוכן עניינים

שתפו מידע זה עם אנשים